LAMIA POLIS 87.7
Ο Νίκος Ορφανός στον Lamia Polis 87.7 (ηχητικό) Lamiapolis
Ο Νίκος Ορφανός στον Lamia Polis 87.7 (ηχητικό) Lamiapolis
“Με αφορμή τα δύο πρόσφατα περιστατικά στο σιδηροδρομικό δίκτυο, κατά τη διάρκεια των οποίων, όπως διευκρινίζεται δεν υπήρξε κίνδυνος για την ακεραιότητα των επιβατών, η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, ζήτησε από τη διοίκηση του ΟΣΕ να διερευνήσει τις συνθήκες και τα αίτια των συμβάντων” τονίζεται σε ανακοίνωση του υπουργείου Μεταφορών.
Σύμφωνα με τις σχετικές ανακοινώσεις της Hellenic train, τα ανωτέρω περιστατικά που σημειώθηκαν στις 28.06.2023 και στις 29.06.2023, αφορούν αντίστοιχα σε μη ολοκλήρωση διπλής σύζευξης μεταξύ αμαξοστοιχιών και σε ακινητοποίηση αμαξοστοιχίας στο δρομολόγιο Αθήνα – Θεσσαλονίκη, λόγω τεχνικού προβλήματος στη σήραγγα “Όθρυς”.
Μία περιπέτεια έζησαν οι 325 επιβάτες της αμαξοστοιχίας Ιntercity 53, που εκτελούσε το δρομολόγιο Θεσσαλονίκη-Αθήνα, καθώς ακινητοποιήθηκε σήμερα στις 12:45 λόγω τεχνικού προβλήματος στη σήραγγα “Όθρυς”, στη γραμμή καθόδου. Πρόκειται για τη δίδυμη σήραγγα μήκους 6.5 χιλιομέτρων, μεταξύ Δομοκού και Λιανοκλαδίου.
Σύμφωνα με ανακοίνωση της Hellenic Train, το τρένο αναχώρησε στις 10:15 το πρωί της Πέμπτης (29/6) από τη συμπρωτεύουσα και γύρω στις 12:45 το μεσημέρι βρισκόταν στη σήραγγα Όθρυς πάνω από τη Στύρφακα, όταν και ακινητοποιήθηκε από μηχανική βλάβη.
Σύμφωνα με την εταιρεία στις 13.00 ενημερώθηκε το Κέντρο Παρακολούθησης Κυκλοφορίας της Hellenic Train και άμεσα κινητοποιήθηκαν μηχανές εφεδρείας από το Λιανοκλάδι προκειμένου να μεταφέρουν την αμαξοστοιχία στον σιδηροδρομικό Σταθμό Λιανοκλαδίου.
Στο τραίνο επέβαιναν 325 επιβάτες, οι οποίοι ενημερώνονται με τακτικές ανακοινώνεις από το προσωπικό της εταιρείας. Λόγω πτώσης παντογράφου, υπήρξε απώλεια κλιματισμού και φωτισμού για λίγη ώρα, ωστόσο οι μηχανές εφεδρείας έχουν ήδη πραγματοποιήσει ζεύξη με την ακινητοποιημένη αμαξοστοιχία, αποκαθιστώντας τις λειτουργίες κλιματισμού και φωτισμού και το τραίνο οδεύει προς Λιανοκλάδι.
“Η Hellenic Train ενημερώνει το επιβατικό κοινό ότι σήμερα Πέμπτη 29 Ιουνίου, στις 12:45, η αμαξοστοιχία 53, που εκτελούσε το δρομολόγιο Θεσσαλονίκη – Αθήνα ακινητοποιήθηκε λόγω τεχνικού προβλήματος στη σήραγγα “Όθρυς”, στη γραμμή καθόδου. Πρόκειται για τη δίδυμη σήραγγα μήκους 6.5 χιλιομέτρων, μεταξύ Δομοκού και Λιανοκλαδίου.
Στις 13.00 ενημερώθηκε το Κέντρο Παρακολούθησης Κυκλοφορίας της Hellenic Train και άμεσα κινητοποιήθηκαν μηχανές εφεδρείας από το Λιανοκλάδι προκειμένου να μεταφέρουν την αμαξοστοιχία στον σιδηροδρομικό Σταθμό Λιανοκλαδίου.
Στο τραίνο επιβαίνουν 325 επιβάτες, οι οποίοι ενημερώνονται με τακτικές ανακοινώνεις από το προσωπικό της εταιρείας. Λόγω πτώσης παντογράφου, υπήρξε απώλεια κλιματισμού και φωτισμού για λίγη ώρα, ωστόσο οι μηχανές εφεδρείας έχουν ήδη πραγματοποιήσει ζεύξη με την ακινητοποιημένη αμαξοστοιχία, αποκαθιστώντας τις λειτουργίες κλιματισμού και φωτισμού και το τραίνο οδεύει προς Λιανοκλάδι.
Θα επανέλθουμε με νεότερη ανακοίνωση”.
Η Hellenic Train επανήλθε με νεότερη ανακοίνωση:
“Ώρα 16:10. Η αμαξοστοιχία 53 αναχώρησε από το Λιανοκλάδι και αναμένεται να αφιχθεί στον Σταθμό Λαρίσης στην Αθήνα λίγο πριν τις 17:00.
Οι επιβάτες έχουν ενημερωθεί από το προσωπικό της αμαξοστοιχίας για την αποζημίωση του εισιτήριου τους”.
Αναστάτωση προκάλεσε στη Λάρισα ένα δημοσίευμα από τοπικό Μέσο Ενημέρωσης, που περιείχε φωτογραφίες δύο τρένων που ήταν σταματημένα στην ίδια γραμμή.
Το δημοσίευμα, μάλιστα, ανέφερε ότι αποφεύχθηκε η σύγκρουση των δύο αμαξοστοιχιών την τελευταία στιγμή, μέσα στην πόλη της Λάρισας, χάρη στην έγκαιρη αντίδραση των μηχανοδηγών, αλλά και τις χαμηλές ταχύτητες που πρέπει να κινούνται τα τρένα μέσα στον ιστό της πόλης.
Ωστόσο φαίνεται πως η εξήγηση είναι διαφορετική, σχετικά με το γιατί βρέθηκαν στην ίδια γραμμή.
Το onlarissa.gr επικοινώνησε με τον σταθμάρχη κ. Γιώργο Ζήντρο που επικαλούμενος σχετική ενημέρωση που είχε, με κατηγορηματικό τρόπο εξήγησε πως επρόκειτο για “δύο τρένα που ήταν σε διαδικασία ζεύξης, έκαναν ελιγμούς για να προσδεθούν και να φύγουν για Θεσσαλονίκη.
Δηλαδή, ήταν δύο προαστιακοί που θα δένονταν για να φύγουν μαζί για τη Θεσσαλονίκη. Αυτό είθισται να γίνεται στη συγκεκριμένη περιοχή. Εννοείται πως δεν υπήρχαν επιβάτες μέσα…”.
Όπως αναφέρει σε ανακοίνωσή της η Hellenic Train “η αμαξοστοιχία 11599, έφτασε στον Σιδηροδρομικό Σταθμό της Λάρισας και αποβίβασε τους επιβάτες προκειμένου να γίνει διπλή σύζευξη με την αμαξοστοιχία DZR 460.103-203, ώστε να μεταφερθεί, χωρίς επιβάτες, από την Λάρισα στην Θεσσαλονίκη. Η σύζευξη των συρμών δεν ολοκληρώθηκε για τεχνικούς λόγους και τελικά η αμαξοστοιχία DZR 460.103-203 αναχώρησε για τη Θεσσαλονίκη.
Η σύζευξη αμαξοστοιχιών αποτελεί πάγια επιχειρησιακή πρακτική όποτε απαιτηθεί. Οποιαδήποτε απόπειρα σύνδεσης αυτής της τυπικής επιχειρησιακής λειτουργίας με σενάρια διακινδύνευσης της ασφάλειας των επιβατών, είναι παντελώς αβάσιμη.
Η Hellenic Train επιφυλάσσεται παντός νομίμου δικαιώματός της και έχει ήδη ενημερώσει το Μέσο προκειμένου να αποκαταστήσει την ακρίβεια του ρεπορτάζ που παραθέτει”.
Με τις μνήμες της πολύνεκρης τραγωδίας στα Τέμπη να είναι νωπές, περίοικοι που είδαν την εικόνα, φοβήθηκαν πως θα μπορούσε να αποτελεί κομμάτι ενός παζλ που περιελάμβανε το ίδιο λάθος. Ωστόσο, η πραγματικότητα απείχε μακράν από τη συγκεκριμένη υπόθεση.
Written by: Lamiapolis
ΟΣΕ ΤΡΕΝΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΚΑΙ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ ΦΘΙΩΤΙΔΑ
"Θέλετε την πρώτη είδηση..."; Όσα συμβαίνουν στο προσκήνιο και το παρασκήνιο; Μπείτε στον παλμό της ημέρας με το καλημέρα... Καθημερινά από τις 07.00 ως τις 08.00 το πρωί η "Πρώτη Έκδοση" σας ενημερώνει για όλα.
close
Με τον Πάνο Κατσώνη & την Λίλιαν Χαχοπούλου
08:00 - 10:00
Με την Άννα Μπαμπέτα
10:00 - 11:00
Με την Κατερίνα Σουλοπούλου και τον Άκη Τσακίρη
11:00 - 13:00
Σχόλια σε άρθρα (0)